Tegenwoordig kun je als een ondernemer niet meer zonder een website. Weet wat het eerste is wat potentiële klanten zullen doen? Ze zullen eerst in Google naar je website zoeken. Kunnen ze de website niet vinden, dan komt dit heel onprofessioneel over. Ga maar eens na wat jij zelf doet, wanneer je voor het eerst van een bedrijf hoort. Ze zullen het bedrijf Googelen.

Een website laten maken is dan ook niet meer zoals vroeger, toen je er duizenden euro’s aan kwijt was. Tegenwoordig kun je een goede website laten maken voor rond de 500 euro. Er zijn ook studenten die hele mooie websites maken voor rond de 300 euro. Voor het geld hoef je het dus zeker niet te laten. Het is een kleine investering in de toekomst van je bedrijf.

In Google gevonden wordenwebsite laten maken

Sommige bedrijven kunnen niet eens zonder een website en bedrijven zonder een website lopen vaak veel geld mis. Denk hierbij maar eens aan een loodgieter. Wat doen de meeste mensen tegenwoordig als ze een loodgieter nodig hebben? Ze gaan niet even in de gouden gids of telefoon boek kijken. Wat ze wel doen is op hun smartphone, tablet, laptop of computer zoeken naar een loodgieter. Ze typen dan in Google loodgieter in en kijken naar de eerste 3 of 6 resultaten. Als de resultaten tegenvallen, zullen ze nog tot het einde van de eerste pagina kijken tot de nummer 10. Ze bellen dan de loodgieter op die bekwaam overkomt en ook nog een leuke prijs heeft. Een loodgieter met een goede website haalt extra klanten binnen en een loodgieter zonder of een slechte website loopt een hoop klanten mis.

Ongeacht van welke producten of diensten je verkoopt, moet de website er altijd goed uitzien en professioneel overkomen. Het moet natuurlijk ook nog gevonden worden en het liefst in de top 10 van de resultaten zitten, want mensen kijken niet verder dan de eerste pagina.

SEO

Bij website laten maken moet je dan ook goed letten of degene SEO bekwaam is. SEO is een term die wordt gebruikt voor zoekmachines optimalisatie. De website moet op een bepaalde manier opgezet en ingedeeld worden, zodat het Google vriendelijk is. Dit noemen we dan zoekmachine optimalisatie. Hierbij moet de webdesigner op verschillende dingen letten. De belangrijkste punten zijn de indeling, content en bereikbaarheid van de websites. De website moet een goede en logische indeling hebben. De content moet gericht zijn op wat je verkoopt en relevante zoektermen moeten vaak op de website voorkomen. Voor een loodgieter is het bijvoorbeeld belangrijks dat de zoekterm loodgieter vaak voorkomt. De website moet ook snel reageren en goed bereikbaar zijn. Google hecht namelijk een grote waarde aan de snelheid, omdat het zijn gebruikers een goede ervaring wil bezorgen.

Gebruikerservaring

Het belangrijkste punt is natuurlijk de gebruikerservaring bij een website laten maken, want als je gevonden word moeten de klanten ook nog op de website blijven. Als de website de bezoekers niet aanspreekt zijn ze al binnen een seconde weg. Ze gaan dan snel door naar de volgende zoekresultaat. Zorg bij het laten maken van de website dat het de bezoekers pakt en hun aandacht vasthoudt.