Een zakelijke facebook pagina helpt ondernemers dichterbij de (potentiële) klant te komen. Zowel grote als kleinere bedrijven maken gebruik van Facebook marketing en hebben het als vast onderdeel van de marketingmix. Waar bevindt uw klant zich? In 9 van de 10 gevallen zit die klant op Facebook en met een gericht advertentie actie kunt u op de tijdlijn van die potentiële klant zichtbaar worden.

Exalo Media biedt haar klanten als onderdeel van het Professionele Website pakket een geoptimaliseerde zakelijk facebook pagina aan. Hebt u een idee maar niet de technische knowhow om het online uit te voeren? Neem dan nu contact met ons op om naar de mogelijkheden te vragen.

Waarom een zakelijke Facebook pagina?

Er zijn tal van redenen om een zakelijke facebook pagina te maken. In feite is de facebook pagina een grote brochure van de ondernemer welke snel en simpel kan worden geactualiseerd door er een nieuw artikel of berichtje op te plaatsen. Facebook voor ondernemers brengt een hoge customer engagement wanneer er met regelmaat een nieuw bericht op verschijnt.

Lezers van uw berichten op facebook kunnen uw bericht delen, liken of een reactie achterlaten. Bevriende connecties van die bezoeker krijgen op hun tijdlijn te zien en worden zo misschien ook getriggered om te reageren of om uw Facebook bedrijfspagina te liken. U kunt zo snel een schare fans bij elkaar krijgen.

Marktonderzoek kan ook gedaan worden met een bedrijfspagina op Facebook. U kunt een poll starten met enkele vragen en deze voorleggen aan de fans of lezers. En dit is dus nog steeds allemaal gratis en voor niks!

Hebt u personeel? U kunt mensen uitnodigen uw pagina te liken en dat begint natuurlijk met uw eigen medewerkers.

zakelijke facebook pagina kosten

Uw klanten zitten ook op Facebook. Neem nu contact met ons op voor een vrijblijvende offerte op maat.

Dit is een kort overzicht van wat u kwijt kunt op een facebookpagina van een bedrijf:

  1. foto’s
  2. video’s
  3. primeurs
  4. evenementen
  5. workshops
  6. speciale klantendagen/open avonden
  7. link naar eigen website
  8. speciale deel-en-like-acties
  9. prijsvragen

De mogelijkheden zijn zogezegd eindeloos.

Wat kost het onderhouden van een zakelijke facebookpagina?

In geld zijn de kosten van het onderhouden van een bedrijfspagina op Facebook niet goed uit te drukken. Het is voornamelijk tijd die u investeren moet in het onderhouden van de online klantrelatie. Het is echter niet zo dat u de hele dag berichten en artikelen moet posten op Facebook, dan is de kans zeer groot dat de klanten juist aangeven de pagina niet meer te liken. Maar wat is dan wel aan te raden?

Hoe vaak u een bericht deelt op plaatst heeft niets te maken met de doelgroep. Het tijdstip daarentegen wel! De website Adweek heeft een mooie infographic online gezet. In het kort komt het hier op neer*:

  • Beste dagen om te posten: donderdag en vrijdag
  • De beste tijd: 13:00 uur (de meeste shares) en 15:00 uur (de meeste klikken)

* Bron: Adweek.com

Let op: dit geldt alleen voor de berichten op uw Facebook bedrijfspagina. Voor Twitter, Pinterest en alle andere sociale media gelden weer hele andere kenmerken. Dit heeft wel weer te maken met het verschil doelgroep/gebruikers.

Het mooie van een zakelijke Facebookpagina is dat u berichten kunt inplannen. Wilt u dus om 13:00 uur een bericht publiceren dan kunt u dit inplannen. Zo kunt u dus al de facebook marketing voor een hele maand inplannen. Vergeet niet om af en toe de dialoog met de facebookvrienden aan te gaan. In de eerste alinea werd de Engelse term customer engagement genoemd en dat betekent in het Nederlands niets anders dan de klantbeleving. Veel ondernemers vergeten de Facebookpagina te onderhouden op het moment dat de klanten binnenstromen (al dan niet via de facebookpagina) terwijl het misschien maar een kwartiertje per dag kost om te reageren op antwoorden of vragen van facebookers onder uw gepubliceerde content.

Tijd. Dat is het antwoord op de vraag wat een zakelijke facebookpagina kost.

Uw eigen bedrijfspagina op Facebook

Exalo Media kan een Facebookpagina voor u inrichten. Dit houdt in dat wij het logo, de hoofdfoto, contactgegevens, omschrijvingen, tabs, pagina’s en links toevoegen aan de pagina die wij onder uw naam hebben aangemaakt. Hiervoor gebruiken wij een email adres behorende bij uw website. Exalo Media maakt het aan en na oplevering ontvangt u de inloggegevens voor de pagina. Vanaf dat moment kunt u zelf de berichten bedenken, maken en publiceren.

Bij het Uitgebreide Website pakket, te vinden op onze webdesign pagina, kunnen wij u een zakelijke Facebookpagina leveren. Bent u nog niet toe aan een nieuwe, frisse en snelle website? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een offerte voor het laten maken van een bedrijfspagina. Hiervoor vult u het formulier aan de rechterkant in.